Algemene, levering en confectievoorwaarden

Teneinde een optimale service te kunnen verlenen en u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, zijn volgende zaken belangrijk om in acht te nemen:

 

1. Op afspraak:

Vanaf heden werken wij enkel nog op afspraak. 

Dit om te kunnen garanderen dat wij alles perfect kunnen bespreken en 100 % tijd hiervoor met u kunnen voorzien. Zo willen wij nog klantgerichter werken. Alles zal steeds per mail worden samengevat en ter controle doorgestuurd worden. Voor eventuele aanpassingen door te voeren of opmerkingen door te geven, vragen wij expliciet om dit steeds per mail te doen. 

 

2. Bestellingen: 

Bestellingen dienen te gebeuren via mail naar info@vstgordijnen.be . Bestellingen via WhatsApp, Messenger of telefoon kunnen wij niet aanvaarden. Voor bestellingen steeds de VST bestelbon gebruiken, zodat wij steeds over de juiste en volledige informatie beschikken.

 

3. Uitmeten rol stof: 

Indien niet bekend is hoeveel stof op een rol zit, kunnen wij dit nameten. We rekenen hiervoor een forfait van €12,50 exclusief BTW aan.

 

4. Ingezonden stoffen: 

Definitie

Onder deze definitie vallen alle stoffen die u door VS Textiles laat confectioneren, met uitzondering van stoffen die rechtstreeks uit de VS Textiles collectie komen.

 

Transport van de stoffen

De stoffen moeten zorgvuldig verpakt bij ons worden afgeleverd. Gelieve de verpakking te voorzien van uw:

 

  • Naam
  • Adres
  • Telefoonnummer 
  • ID-Nummer
  • Persoonlijke referentie van het project waarmee eerder is gecommuniceerd. 

 

Indien dit niet duidelijk vermeld staat, kan dit gevolgen hebben op de levertermijn.

Uw fabrikant/leverancier kan de stof rechtstreeks aanleveren of u kunt uw stof meegeven met het wekelijkse transport van VS Textiles (Voor meer info hierover, kan u steeds met ons contact opnemen).

 

Weeffouten

Dit zijn zichtbare kwaliteitsgebreken die ontstaan zijn tijdens de fabricage van de stof.

 

Markering van weeffouten

Weeffouten moeten door de fabrikant worden gemarkeerd in de zelfkant van de stof.

 

Stofbestelling in coupage

Bij bestellingen van coupages is het aangewezen om de ondermaten te vermelden. Als er weeffouten zijn, moet uw leverancier hier rekening mee houden. In tegenstelling tot de aankoop van volle rollen mag een coupage bestelling geen weeffouten bevatten.

 

Ingangscontrole

Voordat uw stoffen in productie worden genomen, voert VS Textiles een ingangscontrole uit op metrage, aangeduide en niet aangeduide weeffouten en/of andere kwaliteitsgebreken. Als er onregelmatigheden worden vastgesteld, wordt de stof niet verwerkt en nemen wij eerst contact met u op hiervoor.

 

Controle tijdens de verwerking

Als er tijdens de verwerking of bij de eindcontrole toch nog kwaliteitsproblemen worden vastgesteld, neemt VS Textiles contact met u op.

 

Garantie op ingezonden stoffen

Uw leverancier moet garantie geven op de door hem geleverde stoffen. VS Textiles kan de garantie van uw leverancier nooit overnemen, zelfs niet als deze vermeldt dat "na versnijding en/of verwerking de garantie vervalt". VS Textiles is niet verantwoordelijk voor het verwerken van stoffen die per abuis door u of uw leverancier zijn ingezonden. Eventuele kosten die hieruit voortvloeien, zoals nieuwe stof, confectioneren, herconfectioneren, transport, plaatsing en alle andere kosten, zijn voor rekening van de klant en/of de stofleverancier.

 

5. Kwaliteit stoffen: 

Stofkwaliteiten zoals viscose, welke onderhevig zijn aan temperatuurschommelingen, en daardoor in de hoogte veranderen, zullen in het atelier op de juiste afgewerkte hoogte worden afgewerkt. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verschillen die kunnen optreden in hoogte of breedte door het veranderen van de temperatuur. Wij raden u ten stelligste aan deze stoffen in te spelden bij de klant en dan pas voor afwerking binnen te brengen.

 

6. Goedkeuring offerte:

Zodra de offerte is goedgekeurd, gaan wij ervan uit dat deze al gecontroleerd is. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele fouten die voortkomen uit het niet controleren van de offerte. Ook zijn wij niet verantwoordelijk voor eventueel teveel bestelde stoffen, daarom vragen wij altijd om de benodigde stof te controleren.

 

7. Levertermijn: 

De gemiddelde levertermijn van de confectie is 4 à 5 weken vanaf het moment dat er groen licht is gegeven en de stof fysiek bij ons aanwezig is.

Gelieve deze termijn te respecteren en geen afspraken met een eventuele klant vast te leggen alvorens wij bevestigen dat een werk/project kan uitgeleverd worden. Van zodra toestemming wordt gegeven voor de confectie van de gordijnen kunnen er geen aanpassingen meer worden doorgevoerd. Idem voor rails en (optrek)systemen die geassembleerd worden. De reden hiervoor is dat er vanwege de leverancier naar ons toe ook geen wijzigingen meer mogelijk zijn.

 

8. Klachten: 

Wij vragen u om alle geleverd goederen direct na aankomst te controleren. 

Indien er bepaalde handelingen dienen te gebeuren die afwijken van de oorspronkelijke offerte behouden wij het recht deze handelingen in regie aan te rekenen. Voor werkzaamheden in regie kunnen wij op voorhand geen prijzen doorgeven, omdat de benodigde werkuren niet te bepalen zijn. Om geldig te zijn, dienen alle klachten betreffende geleverde en/of geplaatste goederen schriftelijk binnen de 8 dagen na ontvangst van de goederen te gebeuren.

 

9. Verpakking: 

De afgewerkte producten worden zorgvuldig gecontroleerd en verpakt voor vertrek. Indien de gordijnen worden afgehaald kunnen wij niet garant staan voor eventuele vouwen of plooien.

 

10. Facturatiegegevens:

Wij vragen bij goedkeuring van een werk/project meteen de correcte facturatiegegevens aan ons door te geven. Dit om te vermijden dat facturen op basis van foutieve gegevens worden opgesteld, wat tot extra en onnodig administratief werk leidt. Indien er voor een specifiek werk/project - bij uitzondering - andere facturatiegegevens moeten worden gebruikt, verzoeken wij u deze bij aanvang van het werk door te geven. Als wij bij facturatie niet over de juiste gegevens beschikken, behouden wij het recht om hiervoor een administratieve kost in rekening te brengen.

 

11. Contact met eindklant:

Indien er vragen zijn met betrekking tot de confectie van gordijnen, kussens, herstoffering of als er klachten zijn vanwege de eindklant, staan wij altijd klaar om advies te geven. Wij staan er op dat alle communicatie naar eindklant verloopt via het verkooppunt zelf. Het is zo dat wij willen we voorkomen dat er verwarring ontstaat doordat het advies dat wij geven aan de eindklant niet overeenkomt met de informatie die zij van het verkooppunt hebben ontvangen.

 

12. Plaatsen:

Indien u wenst dat wij de gordijnen plaatsen, kan u vragen naar de vooraarden.

       

Wij beschikken over eigen vervoer: ophalen en leveren van de stoffen kan door ons voorzien worden. Voor meer info hierover, kan u steeds met ons contact opnemen.